Ve chvílích, kdy může jít vašemu blízkému o život, je těžké zachovat klid. Pokuste se ale při volání na tísňovou zdravotnickou linku 155 udržet chladnou hlavu a s operátory hovořit stručně a jasně. Jen tak mohou správně vyhodnotit stav vašeho blízkého a poslat co nejrychleji adekvátní pomoc.

- Sdělte co nejpřesněji, kde se postižený nachází – město nebo obec, ulici, číslo domu, patro, označení domovního zvonku.
- Operátor se vás bude ptát na zdravotní stav vašeho blízkého, jaké má potíže, zda je při vědomí, dýchá nebo krvácí. Zajímat ho bude také jméno a věk pacienta.
- Pravidlo číslo jedna: Nikdy nezavěšujte operátorovi jako první, i kdyby se vám snad zdálo, že je na druhém konci ticho! Operátor pravděpodobně jen jedná s pracovníky záchranné služby a brzy se vám ozve.
- Vždy nechte svou telefonní linku volnou, aby se vám záchranáři mohli dovolat zpět.